fredag 9 december 2011

Decembernytt

l
Jag har fått lite känsla av att julen är på väg, trots att det fortfarande är grönt på marken och regnigt.
Doften av pepparkakor och lite julmusik hjälper till!

Några av mina "änglar" fick lite för mycket färg så nu hänger de i stjärnan i mitt fönster där de kommer till sin rätt .
Hej! här står vi och vi är glad och fulla av liv. Vi vill dansa och skratta. Som med er stora människor är vi olika i färg och storlek. Men, vi finns och det är många som står i kö för att födas fram av flitiga och nyfikna fingrar.


I rummets bokhylla håller dessa unga till. De ser ut att njuta av livet och ha det kul med varandra. Möblerna är virkade och stärkta i sockerlag. Visst ser det härligt ut och att de trivs?

På hyllan över håller dessa till. De har det mysigt i vita gallermöbler och en del dansar och andra bara är.

En akvarell som föreställer ärkeängeln Uriel. Bilden kanske är lite för mörk men jag har plåtat den, kanske jag skulle ha skannat den i stället. Den är i alla fall uttrycksfull och jag har den i köket för att få kontakt. Det känns bra att ha någon att vända sig till och kanske få hemliga budskap. Nej, den talar inte men genom att känna efter inom mig själv kan jag få fina råd när jag tittar på bilden. Prova själv, det kommer säkert något som du inte har tänkt på!


En vacker varelse som jag målade för rätt länge sedan. Den är en sådan bild som gör att du kan sväva bort från de vanliga tankarna. Du kan känna dig lätt och sväva iväg till andra verkligheter. Så tror jag att bilden avsåg att berätta.

Idag blåser det lite och jag har inte bestämt vad jag ska pyssla med. I går kväll satt jag ett par timmar med utkast till en bok om mig. Det är så många detaljer att komma ihåg. Minnena poppar upp från många olika tidsepoker, så mycket ska sorteras och få sin plats. Kanske det kan bli något fint om lag koncentrerar mig ordentligt.

Radioprat från P4 medan jag sitter här och skriver, Min ena orkide´ har sex vita blommor, de är vackra och jag har väntat ett tag på att knopparna skulle spricka ut och det händer nu med allt fler. Så vackert det blir hos mig medan den förmodade snön faller utanför. Ja, det händer inte just nu, men jag vet ju från förut att vintern alltid kommer på sitt eget vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar