torsdag 29 september 2011

Jag hittade en text som jag vill dela med mig av

Jag har virkat den här figuren i ullgarn. Den är 10 cm hög.
Den kostar 200;-




Här brukar jag sitta på morgonen med mitt fika. Kudden har jag för att inte bli kall. Jag trivs när solen skiner på mig.


COYOTENS SVAR

Du vill att jag ska ge dig råd om hur du hittar din väg mot upplysning och vilken andlig utmaning som är din.

Du går fin egen väg. Du lever mycket i andra dimensioner, trots att du inte vill erkänna det.Du förstår att din längtan har sin rot någonstans. Något har väckt din längtan efter att förstå. Men var medveten om att det som drar dig mot ljuset är det som det ännu inte finns ord för i din tankevärld.  Bara fortsätt med att göra det som du inspireras av  och det som så fångar dina tankar att du känner att du måste handla.

Eftersom du vänder dig till mig, måste du inse att mycket av det vilda, otämjda finns i dig och du vet det för det finns inga lagar eller regler som du tycker är motiverade. Du går hela tiden din egen väg och vill inte styras. Du vill göra allt på nya sätt, åtminstone när det gäller ditt skapande samspel med din gud.

Vad är din andliga utmaning? Ja, vad är det som du har att fajtas med i ditt liv? Hur gör du dig förstådd? Där har du något att tänka på! Varför misstolkas du så ofta? Vill du inte vara den som du är?Är det det som gör att du försöker  vara lite suddig och onåbar? Alla dessa saker är du medveten om , men så finns det massor av saker som du inte alls tänker på  eller tror är viktiga. Men, där tar du fel.

Du är både clownen och den allvarliga undraren. Du undrar över allt möjligt och allra mest undrar du  över vad/vem du själv är. Du har svårt att föestå att du är något mera än det du ser i spegeln. Jag tror att du skulle bli rädd om du kunde se vad du egentligen är , för det är så stort och annorlunda än dina mänskliga ögon kan uppfatta. Var den du är här på jorden liksom jag får vara den jag är, trots att jag mycket väl vet vem jag är. Och det gör du också, Dina undringar rör sig mer i kretsar runt hur du ska göra för att ge svar till andra när de ifrågasätter dig och det gör de ibland.

Nej,  var som jag, visa dig lite, rör dig så att du uppmärksammas, men gör dina egna krumsprång så att du´inte kan fångas av  några snaror som någon sätter upp för dig. Var som den sagofigur som bara sällan visar sig och som sedan försvinner som om den upplöses i dimslöjorna som stiger från marken. Var det du eller var det en synvilla? Hur kunde allt detta vackra komma genom en vanlig mänsklig varelse? Det var nog magi med i spelet. Det var nog bara en vacker dröm som visade sig ovanligt tydligt och som också stannar kvar i tankar och minne.

Du har varit i någons dröm och väckt glömda känslor och minnen som hör till drömmens värld. Sådan är du och sådan är jag. Vi båda är en helhet som inte kan förändras till något annat här och nu. Men vi vet att det vi visar världen  är bara skuggor av något fantastiskt vackert och läkande för alla som har fått syn på våra fotavtryck i det daggiga gräset en tidig morgon.


-------------


Jag hittade lite olika texter som sitter i en pärm. Jag hade den liggande i köket och kanske jag tänker annorlunda idag.
Jag upplever hela tiden nya saker och tidigare satt jag ute på gården och läste KUNSKAPENS RÖST av Don Miguel Ruiz.
Jag har bara läst en liten bit och det finns visdom att hitta över allt. Jag har fler böcker av honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar