söndag 3 juli 2011

Det som syns behöver inte bara vara synligt

Allt i livet är ju något som vi uppfattar med våra olika sinnen och jag vill dela med mig av det som jag skapar och även vad som ger mig impulser. Det kan vara musik, dofter, böcker, möten eller något annat som har fastnat. Ibland när jag är ute på promenad brukar jag sticka näsan i en ros och andas in den härliga doften. Jag tittar också efter om det finns små äpplen, nötter eller något annat som kan bli till glädje i framtiden.
Det finns en stor gräsmatta på gården där jag bor och där är alltid något intressant att uppmärksamma,
Skator, pilfinkar, koltrastar, andra människor som också gillar att vistas där. även katter från granngårdar gör besök och måsar. Jag höll på att glömma duvorna som kuttrar under takåsen.
Igår tittade jag på en plätt med tusenskönor. Rätt som det var, svängde de fram och tillbaka. Det var vinden som lät dem få dansa.
Jag har också besökt en park som jag bara gått förbi på min väg till potatisboden, jag har bara tittat och tänkt att träden ser mycket höga och kraftfulla ut. Jar gick in i parken och det kändes nästan högtidligt. Jag har tagit ett par bilder därifrån. Jag gillar att ta bilder. Så enkelt med digitalkamera. Infgen filmrulle som ska lämnas in, bara att sätta in kabeln i datorn. lätt!
parkens stora träd

Utsikt inifrån bladverket

Vackert gräs. man får titta noga för att upptäcka

Katt på besök, den tog en liten pilfink förra söndagen. Men söt är den.
Ibland kan batterierna ta slut och det känns snopet om jag har lust att fånga något särskilt. Det hände i förmiddags, i stadsparken. Jag såg en andhona med fyra ungar i dammen, jag tog en bild och en liten sothöneunge som klev upp ur dammen. Jag skulle just ta flera bilder och upptäckte att kameran inte ville vara med om jag inte bytte batterierna. Nu har jag gjort det och nu ska jag visa några bilder. Hoppas att det ska fungera.
Ja det gjorde det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar